Köpvillkor

Dessa köpvillkor gäller för dig som konsument och näringsidkare som handlar hos Se Hela Livet ("säljaren"), organisationsnummer 700625-7104. Säljaren accepterar dock ej försäljning till näringsidkare som avser sälja produkterna vidare och förbehåller sig rätten att annullera beställningar.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset, moms och transportkostnad. Är du under 18 år behöver du målsmans tillstånd för att handla hos oss.
Se hela livet använder sig av betalningssätten Klarna och kredit/betalkort.

Frakt

Vi använder Postnord eller DHL beroende på kollits storlek.

Återbetalningsskyldighet

Se Hela Livet ska, om du utnyttjat din ångerrätt, återbetala inbetalt belopp snarast, dock senast 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.

Ej uthämtade paket eller brev

För ej uthämtade brev eller paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200 kr.

Ångerrätt och reklamation

Vid köp har du som konsument rätt att utan anledning ångra ditt köp i upp till 14 dagar efter att du mottagit din vara. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Använd gärna https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Returfrakten, som skall vara spårbar, betalar Du själv. Förseglade produkter ska returneras i obruten förpackning. Ångerrätten är inte tillämplig för företag.

Fraktavgifter återbetalas inte vid utnyttjande av ångerrätt. I det fall en använd produkt skickas tillbaka till oss förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för värdeminskningen vid återbetalning. Med detta avses värdeminskning som uppkommit till följd av att Du som kund hanterat varan i större utsträckning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion. Returen av varan måste ha emottagits av Se Hela Livet för att återbetalning ska kunna ske. Om någon vara är skadad vid ankomst till kund är det en reklamation.

Får Du en felaktig eller defekt vara ska Du alltid kontakta oss så fort felet upptäckts. Defekt retur sker alltid på vår bekostnad, men Du får inte returnera utan att först kontakta oss. Alla returer skall vara spårbara och får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas till oss inom 5 dagar från att Du emottagit varan.

Returadress

Bastugatan 27
11825 Stockholm

Force majeure

Se Hela Livet är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Övrigt

Se Hela Livet reserverar sig för eventuella skrivfel, färgavvikelser i produktbilder, slutförsäljning och ändringar av teknisk data som står utanför vår kontroll. Mer information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument hittar du på https://www.konsumentverket.se

Har du några frågor kring våra köpvillkor, så tveka inte att kontakta oss på telefon
076-2464639

1 av 5
1 av 5